بابرده له
ورد بیرم...

منال ده ستیک به زگ دادینی ده لی چه ندیشم

خواردو خودایه به زیادی کی . بو خالی بونه وه

چه ند جار ده ره که ده چه قینی خوی

 به سه ر دا هه ل داوی ده ست ده که به گورانی

تاو به جوانی حه رز گه رم ده کا

مندالش گوشی چاوی کی له ولاغانه

خوی به گل ده خافلینی و چه ند پیراشو کی

له بن گل ده ر دینی له سه ر به ری ده ستی دا ده نی

بزی به خوری به ری ده ستی دیت

لو کایش وه رز ده بی. نوبی سه ر که تشی

و درویی سه پانترینه دیت به به ر د نیشانیان لی ده گری

یان به پلار سریان هه ل ده په رینی .

جار چاریش و لاغه کان هررا ده که نه په ریزی

 گه نمی یان سه ر یغنیان به لام ده یان گیریته وه.

هوای بریکی دیکه گه رم ده بی ولاغیش

 که میکی دیکه ده له ورین. ولاغان قوله پیچه ده کا

 ده یان با بو قولکی  خه تری تا کو گاگیری دا بستن.

.....

باقیکیلهگاگیرهی 8 دابخوینهوه




نوشته شدهیک شنبه 30 تير 1392برچسب:, توسط taher.m
   جایگ


پیامبر ص) فرمودند:

 

- صبر یک نیمه  ی ایمان است، و روزه یک نیمه صبراست.

- بوی دهن روزه دار ، نزد خدای تعالی از بوی مشک خوشتر است.

-خواب روزه دار عبادت است.

-چون ماه رمضان در آید ،

درهای بهشت بگشایند و در های دوزخ دربندند،

و شیاطین دربند کنند، و منادی آواز کند:

ای طالب خیر، بیا وقتع تو است ؛

و ای جوینده ی شرّ باز ایست که نه جای توست.

- و عایشه را (رض)گفت : « از کوفتن درِ بهشت میاسای»

گفت: «به چه چیز؟» گفت : « به روزه.»  (کیمیای سعادت : 209- 208)




نوشته شدهسه شنبه 25 تير 1392برچسب:, توسط taher.m

14)- «أِذَا أَرَدْتَ أَمْراَ فَتَدَبَّرَ». (الهندی، بی تا : 3/44)؛ (ت/38) : (وقتی درکاری تصمیم می گیری در نتیجه ی آن بیندیش). چشم آخُر را ببنـــد و چشم آخِر برگشا آخِر هر چیز بنگر تا بگیرد چشم نــور (مولوی ، 1374 : 426 ) بنگر آن ها را که آخِر دیـــده انــــــد حسرت جان ها و رشک دیــده انـــد (همان : 615 ) بــــو مُسَیلَم را بگـــــو کم کــن بَطَر غــــرّه ی اول مشـــــو آخــــر نگر (همان : 615) ای خنک چشمی که عقـــل استش امیر عاقبت بین باشـــد و حَبر و قــــَریر (همان: 1028 ) کامۀ وقت ارچه زجان خــــوشتر است عاقبت انــــدیشی از آن خوشتر است ( نظامی ، 1387 : 61 )


نوشته شدهپنج شنبه 20 تير 1392برچسب:, توسط taher.m

مناله تییر به حه ر زی دادا 

 

که ر به رلا ده کا تا بله وه  ری

پشیمان ده بیته وه

دی گیریته وه به که ژوکه ی

دو ده ستی پیشوی ده به ستیته وه

تا ئاوه بله وه ری و لی دور نه9 بیته وه

چار جاریش ده پرمینی زرپی لی به ر ده بی

ته رس کردنیش هه ر لی گه گری

ولاغه کان هه دا نادن

چه ند چار ده یان گیریته وه

که تری ره شه  ی ده ر دینی

ئاوی له تونگه ده دینی

که تری پر ده کا

به تپاله کلیی ده چنی 

که میکی بن پوش وه بن ده دا

قلاقان له و لا و له و لا کله ی  دریژ ده کا

به شمچه ئاور هه ل ده کا

دوکلی تپاله بیلیند ده بی

که تری دوای که م بو نه وه دو که ل له سه ر ئاور داده نی

تاویکی پی ده چی به تینی ئاور

که تری وه هازه ده که وی

به لوله که تری که زوتر وه کول هاتو ئاو دیته ده ری

به دار ده سته که که تری را ده ده د یری (له سه ر ئاور رای ده گری)

دوای تاویک سه ری که تری هه ل ده گری 

که تری خوی ده کوژی (یانی ده کولی)

ده ی هه ستینیتوه ( له سه ر  ئاور لای ده با تا ئارام بیته وه)

چای له نیو راوه که وه که دو دانن ،

به به نیکی پیک وه نوساون

چکوله بو چای ، گه ور ه بو قه ندی

ده ر دینی ، دیمی ده کا له ته نیشت ئاوری

دا ده نی تا دیم بینی

نالبه کی و ئستیکانه کی که له نیو نان دا پیچراوه ته وه

تا کو نه شکی ده ری دینه به گوشی سه ر شیلکی

دی سریته وه ، له سه ر یک دایده نی

توره کی قه ندی هه ل ده وینجی 

چای تیده کا و نان و ماستو  په نیر ده خوا

تیر تیر تا هه ل ده موسی

به زیادی ده کا

شمه که کان ده پیچیته وه

ده نیوانه دا چه ند جاریک ولاغه کان ده گیریته وه

کوریلی له که ر ده کا

که به ورکه نان فیری کردو

به چوته هاویشتنی ده سته کانی بو لای دی

ده سته کانی ده کاته وه

تییر له سه ر که ر داده نی

تا ئویش به ره لا بی و بله وه ری

.....

باقیکی له گا گیره ی 6 دا بخوینه وه

 


 

 



ادامه مطلب...


نوشته شدهپنج شنبه 13 تير 1392برچسب:, توسط taher.m

روشهاي نوين ارزشيابي تحصيلي

 

 

 


ارزشيابي از دانش‌آموزان

منظور از ارزشيابي از دانش‌آموزان عمدتاً ارزشيابي از پيشرفت تحصيلي

يا ارزشيابي از ميزان يادگيري آنان است. استفاده از نتايج ارزشيابي

دانش‌آموزي به‌ويژه نتايج ارزشيابي پيشرفت تحصيلي، نه‌تنها براي

قضاوت درباره‌ي عملكرد يادگيرندگان، بلكه براي داوري درباره‌ي

اثربخشي كيفيت آموزش و روش‌ها و مواد آموزشي نيز مفيد است.

ارزشيابي پيشرفت تحصيلي كه مهم‌ترين نوع ارزشيابي آموزشي است،

تعيين مي‌نمايد كه دانش‌آموزان تا چه ميزاني به هدف‌هاي آموزشي

از پيش تعيين شده رسيده‌اند.

 

 

 

 

 



ادامه مطلب...


نوشته شدهشنبه 1 تير 1392برچسب:, توسط taher.m

 

3)- «ائْتِ الْمعْروفَ و اجْتَنِبِ المُنْکَرَ». (ت/19) : (نیک کردار باش و از کار بد بپرهیز).

 

جمله قرآن امــر و نهی است و وعیــد

                 امر کردن سنگ مرمر را کــــه دیـــد؟   (فردوسی،1375 :848)

چه گفت آن خـــداوند تنزیــل و وحی

                 خــــداونــد امرو خــــداونــد نهی    (همان:1/18)

امر و نهي حـــق چــو داري اي وحيد              

                   پس ، مرو بر وايــه ي نفس پليـــــد   ( عطار ،‌1373 : 60 )‌

امر و نهي حـــق ز قرآن گــــوش دار                          

                    جاي شادي نيست دنيا ،‌هــــوش دار    ( همان : 60 )

جـــمعه شرط است و جماعت در نماز

                  امر معـــروف و ز منــــکر احــتراز    (مولوی، 1386: 927)

نه قبـــــول انـــدیش نه ردّ  ای غلام

                  امر را و نـــهی را می بیـــن مـــدام     (همان : 969)

دست کــــــــورانه به حَــبلُ الله زن

                   جز بر امــــر و نــــهی یزدانی متـن    (همان: 1049)

 



ادامه مطلب...


نوشته شدهشنبه 1 تير 1392برچسب:, توسط taher.m

                                           حرف (الف)

1)– «آخِر الطّب الکَیُّ ». (العجلونی ، بی تا : 1/15) ؛ (ت/17): (آخرین مداوا کردن داغ کردن است).

 

تـــــوبه کن و زخــورده استفراغ کـن     

                           ور جراحت کهنه شــــد رو داغ کــن   (مولوی، 1386: 259) 

داغ حــــــسرت نهــــــاده ام بر دل        

                          گفته انــد: (آخرالـــــدّواء اَلـــــكَى)     (ظهير  ، 343:1381)

 



ادامه مطلب...


نوشته شدهشنبه 1 تير 1392برچسب:, توسط taher.m
.: Weblog Themes By www.NazTarin.com :.